septembrie 23, 2022 by vladtheartist

Pregătirea pentru anul școlar a copiilor cu autism

Anticiparea începutului de an școlar poate crea anxietate atât pentru membrii familiei, cât și pentru copiii lor din spectrul autist.  Uneori, este posibil să cunoașteți personalul și să aveți o relație bună de lucru cu aceștia. Alteori, personalul este necunoscut și așteptările pentru copilul dumneavoastră sunt neclare. Mai jos sunt câteva sfaturi pentru a vă ajuta să deveniți un avocat proactiv și pozitiv pentru copilul dumneavoastră.

  • Este posibil ca mulți profesori să nu aibă experiență anterioară cu elevii cu autism sau să fi avut doar experiență cu copii destul de diferiți față de copilul dumneavoastră. Încercați să stațid e vorbă cu învățătorii! Personalul va avea nevoie de informații despre modul în care TSA vă afectează copilul:  stiluri de învățare, sisteme de comunicare, probleme medicale  și alte subiecte. Asigurați-vă că vă descrieți copilul și nu numai în termeni legați de TSA (de exemplu, simțul umorului, amabil, blând, inteligent).  
  • Înainte de a începe anul școlar într-o școală nouă, lucrați pentru a atenua orice anxietate pe care dumneavoastră sau fiul/fiica dumneavoastră le puteți avea cu privire la noul cadru. Pregătirea pentru această mutare poate fi facilitată prin obținerea  orarului , a  a manualulelor și a regulilor. Cereți să faceți un tur cu copilul dumneavoastră înainte de începerea anului școlar. Solicitați o listă de rechizite școlare și informații despre vacanțele școlare, combinațiile de vestiare și hainele necesare pentru educația fizică. Exersați să te trezești dimineața și să mănânci micul dejun, astfel încât elevul și tu să știi cât timp îi va lua. Începeți să stabiliți o rutină devreme. 
  • Dacă este posibil, obțineți fotografii cu profesorii și personalul auxiliar elevului dvs.. Repetați numele și împărtășiți imagini cu fiul sau fiica dvs. 
  • Colegii de clasă ai noului elev pot avea, de asemenea, nevoie de informații. Acest lucru ar trebui furnizat într-o manieră respectuoasă și fără a stigmatiza elevul din spectrul autismului. Discutați cu profesorul despre cum vor fi informați colegii de clasă. 
  • Chiar la începutul noului an școlar, stabiliți metode și un program de comunicare între casă și școală. Sugestiile pentru menținerea unei comunicări continue includ  întâlniri sau apeluri telefonice programate, mesaje pe WatsaApp, etc. Spuneți profesorilor metoda de comunicare care funcționează cel mai bine pentru dvs.  Respectați timpul pe care îl acordă profesorului în timp ce sunteți în clasă cu elevii. Întrebați-le care sunt cele mai bune ore pentru a-i contacta. 
  • Uneori vor circula zvonuri. Dacă auziți un zvon, mergeți la sursa despre care este vorba despre zvon și purtați o conversație. Nu tot ce ircula pe Facebook  este corect. 

Scopul final este de a promova o experiență pozitiva atât pentru copilul tău, cât și pentru tine. Lucrând proactiv și pozitiv cu școala, provocările pot fi minimizate și se poate construi încredere.