Autismul în școală. Profesorii pot ajuta copii autiști (cu TSA) în clasă
Autismul poate prezenta multe provocări în viața de zi cu zi a unui copil. În special, poate avea un impact asupra modului în care interacționează un copil autist cu sistemul de predare, cu colegii săi, cu profesorii săi în sala de clasă și în școală. Poziția ta de profesor îți oferă ocazia perfectă de a-i ajuta să depășească aceste bariere și să profite la maximum de educația pe care sistemul o oferă.
Sfaturile pe care ți le oferim sunt puncte de plecare utile dacă ești nou în sprijinirea copiilor autiști sau adăugiri utile la cunoștințele tale existente, dacă ai mai lucrat cu ei. Acestea îți vor permite să devii mai încrezător în sprijinirea copiilor autiști în sala de clasă, ajutându-i să-și atingă potențialul maxim.
Cum afectează autismul învățarea în școală?
O majoritate a copiilor cu tulburări ale spectrului autist din Europa frecventează școlile primare de masă. Problema este că multe școli de stat nu sunt echipate pentru a oferi sprijinul de care au nevoie copiii autiști. De fapt, potrivit National Autism Society și Ambitious About Autism, majoritatea profesorilor nu simt că au primit o pregătire adecvată pentru a preda copiiilor autiști.
Un mediu de clasă neprietenos pentru autism poate dezavantaja enorm copiii autiști. În special, le poate provoca dificultăți în învățare și în gestionarea vieții de zi cu zi. În plus, aceste probleme pot avea un impact durabil asupra lor.
Acesta este motivul pentru care, în calitate de profesor, este crucial să fii conștient de implicațiile educaționale ale autismului și cum să adopți metode eficiente de predare pentru copii autiști. Integrând stiluri adecvate de învățare a autismului și ameliorând orice disconfort în clasă, le vei permite copiilor autiști să participe la o învățare mai confortabilă și să devină mai pregătiți pentru viitorul lor.
Autismul în sala clasă: sfaturi și strategii
Să ai un copil autist în clasă poate fi o provocare, dar și incredibil de satisfăcător dacă știi cum să oferi sprijinul potrivit. Indiferent dacă îi ajuți să-și mențină rutina, să facă față suprasolicitării senzoriale sau să învețe într-un mod care rezonează cu ei, toate intervențiile tale le vor aduce beneficii semnificative și de durată.
7 sfaturi de top pentru sprijinirea copiilor autiști în sala de clasă:
- Stabilește o rutină cu ei.
Lumea este adesea un loc confuzant și care provoacă anxietate pentru copiii autiști. Acesta este motivul pentru care sunt reconfortați de o rutină previzibilă și stabilă. Din fericire, natura structurată a școlii este perfectă pentru acest lucru, dar trebuie să găsești o modalitate de a le clarifica rutina zilnică.
Crearea unui orar vizual este o metodă eficientă și larg utilizată pentru a face acest lucru. Acesta implică plasarea de imagini și cuvinte simple pe un orar, în ordine cronologică, pentru a descrie activitățile și procesele din ziua copilului. Acest ajutor vizual îi oferă copilului un sentiment de siguranță, acționând în același timp ca un memento să sunt oameni în jur care îl susțin și la care poate apela pentru ajutor.
- Ia în considerare mediul de învățare.
Mulți copii autiști experimentează ceea ce este cunoscut sub numele de sensibilitate sau desincronizare senzorială. Acest lucru îi poate determina să aibă reacții intense pozitive sau negative la stimularea senzorială. Deci, un pas util și simplu pe care îl poți face este de a face ca mediul din clasă să fie mai puțin copleșitor pentru ei.
Deoarece fiecare copil autist este diferit, va trebui să înveți care sunt sensibilitățile individuale ale fiecăruia. Observă cum reacționează la anumite sunete sau la atingerea anumitor țesături și vezi dacă părinții sau îngrijitorii lor pot oferi idei despre ce sensibilități are copilul. Apoi, fă tot ce poți pentru a elimina sau a reduce orice stimul din mediu care le provoacă anxietate.
De exemplu, dacă copilul devine extrem de supărat de sunetul clopoțelului școlii, i-ai putea permite să pună dopuri în urechi sau căști fonoabsorbante cu cinci minute înainte să se termine ora. Asigură-te că programezi această tranziție în rutina sa.
- Gestionează modificările și tranzițiile.
Deoarece rutina unui copil autist este crucială pentru confortul său, schimbările și tranzițiile pot fi incredibil de copleșitoare pentru el. Schimbările sunt adesea inevitabile și chiar necesare în școală, dar vestea bună este că poți atenua anxietatea pe care o induc schimbările pregătind copilul autist în prealabil.
De exemplu, dacă intenționezi să schimbi programul într-o săptămână, pune aceste schimbări pe programul vizual cu câteva zile înainte. Arătă-i și dă-i imagini cu schimbările pentru a le privi până în ziua schimbării. Atașarea unor astfel de predictibilități unei sarcini neașteptate îl poate ajuta să se simtă mai puțin descurajat și îi oferă timp să se adapteze mental.
- Vorbește și comunică foarte clar.
Deși variază de la o persoană la alta, autismul poate afecta capacitatea unui copil de a comunica și interpreta sensuri ascunse și subînțelesuri. Acesta este motivul pentru care trebuie să iei în considerare cu atenție toate cuvintele pe care le folosești și modul în care îți structurezi propozițiile. Evită să le complici cu metafore și întrebări retorice. Păstrează-le simple și extrem de directe.
De exemplu, dacă trebuie să-i ceri unui copil autist să facă ordine, poți fi tentat să spui: „Ionel, poți începe să-ți împachetezi creioanele și să le aranjezi în penar, te rog?” Foarte probabil Ionel va răspunde astfel ”DA, pot” și dacă vă vede că vă iritați este extrem de probabil să devină foarte neliniștit și confuz. Sau dacă întrebi ”Ionel, vrei să-ți împachetezi creioanele și să le aranjezi în penar, te rog?” răspunsul poate fi în funcție de starea sa ”Da, vreau” sau ”nu, nu vreau”, dar în ambele cazuri nu va aranja creioanele. O instrucțiune mult mai clară pentru el ar fi: „Ionel, lasă creioanele aranjate în penar”.
- Integrează interesele lor.
Unul dintre multele lucruri care îi fac pe copiii autiști unici este modul în care pot forma interese foarte concentrate. Indiferent dacă este vorba de trenuri, dinozauri, electronice, unicorni sau o anumită perioadă din istorie, aceste interese pot fi folosite ca poartă către învățare. Tot ce trebuie este o oarecare creativitate și angajament în crearea lecției și în planificarea temelor.
De exemplu, dacă știi că interesul copilului sunt unicornii, integrează cuvinte și imagini legate de ei în probleme de matematică și exerciții de ortografie. Dacă faci acest lucru, poți face o mare diferență în ceea ce privește cât de implicat este copilul autist în aceste activități de învățare.
Oricum, orice faci, nu contrazice niciodată un copil autist pe interesele sale speciale, va avea în 99.99% din cazuri dreptate în informațiile oferite și în logica abordată, oricât de complexe sau de fantastice ar părea.
- Lucrează cu părinții / îngrijitorii lor.
Părinții, bunicii, îngrijitorii lor sunt adevărații experți în particularitățile copiilor lor autiști. Pentru a sprijini pe deplin copilul la școală și în afara acesteia, ar trebui să te coordonezi cu părinții și să le împărtășești acțiunile tale de acomodare a copilului lor. Împreună puteți sugera intervenții care au funcționat acasă sau invers în școală pentru a le integra acasă în rutina lor.
Construirea unei relații nu numai că va aduce beneficii copilului autist, ci va ajuta și părinții, îngrijitorii să se simtă în largul lor cu privire la educația copilului, să se simtă mai puțin singuri în educarea copilului lor. Angajamentul tău de a lucra cu ei le va construi încrederea în capacitatea școlii de a le susține copilul.
- Construiește-ți rezistență.
Chiar și atunci când crezi că faci totul bine, predarea unui copil autist poate fi deseori anevoioasă. Copilul și părinții săi se bazează pe tine pentru a face totul posibil, așa că este important să ai resurse de calm pentru zilele grele și să vorbești cu consilierul școlar să faci puțină terapie proprie cu acesta pentru a te detensiona.
Adesea, acest lucru vine cu experiența și cu o mentalitate pozitivă, așa că depinde de tine să investești timpul în întărirea răbdării și în a te detensiona. Iată câteva lucruri simple pe care să le repeti zilnic, mai ales când lucrurile devin dificile.
- Construirea unei relații cu copiii autiști nu se întâmplă peste noapte.
- Este nevoie de timp, dăruire și răbdare.
- Fiecare greșeală pe care o faci este un feedback valoros pentru a afla ce nu funcționează.
- Nu vei obține întotdeauna lucrurile imediat și, în cele din urmă, copiii autiști sunt încă copii, care pot fi complicați chiar și în cele mai bune momente.
- Mai presus de toate, copiii autiști nu sunt dificili intenționat.
- Ei fac tot ce pot mai bine cu viziunea lor asupra lumii și cu sprijinul pe care îl au la dispoziție.
Fii un profesor care oferă asistență și integrare unui copil autiști în sala de clasă
Deci, în acele zile în care ai un copil autist care întrerupe cursul și îți vine să sari în sus, amintește-ți că probabil acționează dintr-un motiv. De obicei se datorează unei nevoi care nu este îndeplinită. Odată ce afli care sunt nevoile lor, este posibil să descoperi că lucrurile devin mult mai ușoare. Acel sentiment de realizare pe care îl obții prin susținerea lor va depăși într-o zi orice stres l-ai simțit în trecut.
Susținerea unui copil autist în clasă nu este ușoară, dar este una valoroasă și incredibil de satisfăcătoare. Ajutarea copiilor autiști să se implice pe deplin în învățare nu numai că face experiența lor educațională mai pozitivă și mai benefică, ci și deschide calea lor către un viitor în care își pot atinge întregul potențial cu încredere în cei din jur