ASOCIATIA DICTA
Brasov, Str. Buzesti nr.13
Brasov, Str. Panselelor nr.23 DSS
tel: 0745.135.450

  • Home
  • Dizabilitatea NU inseamna defect!

Centrul DICTA pentru copiii cu dizabilitati vine in sprijinul copiiilor ce prezinta tulburari de dezvoltare (tulburari de limbaj, tulburari de comportament, tulburari afective, tulburari psihomotorii, tulburari din spectrul autist etc. dar si in sprijinul familiilor acestora.

Tipuri de terapii folosite in cadrul Centrului DICTA:

  • Logopedie
  • Terapie cognitiv comportamentala;
  • Terapie prin joc si dramaterapie;
  • Terapie ABA;
  • Terapie prin muzica si dans;
  • Terapie psiho-motrica;
  • Terapia prin horticultura;
  • Terapia 3C

Ce ne propunem sa realizam:

  • Consolidarea increderii in sine;
  • Depasirea experientelor traumatice  stresante din trecut;
  • Descoperirea propriilor sentimente si trairi;
  • Dezvoltarea creativitatii;
  • Dezvoltarea increderii in sine;
  • Depasirea barierelor de comunicare;
  • Cresterea gradului de intelegere a problemelor cu care se confrunta;
  • Reducerea anxietatii;

Obiective:

Obiectivele urmarite in cadrul centrului sunt urmatoarele:

  • Evaluarea copiilor cu tulburari de dezvoltare
  • Interventie (terapie comportamentala sau terapie ocupationala, in sedinte individuale sau in grupuri)
  • Terapie logopedica
  • Grupuri de socializare
  • Grupuri de suport pentru parinti
  • Alcatuirea si supervizarea programului de interventie pentru copii
  • Alcatuirea si supervizarea programului de terapie pentru copii
  • Consilierea psihologica a familiei copilului cu dizabilitati

Aceste interventii terapeutice au ca scop:

  • Consolidarea increderii in sine;
  • Depasirea experientelor traumatice, stresante din trecut;
  • Descoperirea propriilor sentimente si trairi;
  • Dezvoltarea creativitatii;
  • Dezvoltarea increderii in sine;
  • Depasirea barierelor de comunicare;
  • Cresterea gradului de intelegere a problemelor cu care se confrunta;
  • Reducerea anxietatii;
  • Integrarea in mediul scolar si social
  • Dezvoltarea globala a copilului

Dezvoltarea globala a copilului

     In functie de tulburarea de dezvoltare ce afecteaza copilul, sunt influentate mai multe arii de dezvoltare. Din acest motiv psihoterapia copilului trebuie sa fie una globala care sa vizeze dezvoltarea tuturor acestora.

  Insumate, aceste terapii urmaresc cresterea copilului pe urmatoarele arii:

-  motorie

-  senzoriala – explorarea si cunoasterea lumii prin simțuri, ajustarea pragurilor senzoriale, largirea sferei senzoriale si perceptive;

-  limbaj verbal, non-verbal – imbogatirea vocabularului, exprimarea corecta si coerenta, placerea dialogului, exprimarea nevoilor, dorintelor; decodificarea mesajelor non-verbale etc;

-  emoţionala – constientizarea si exprimarea adecvata a propriilor emotii, gestionarea emotiilor placute sau neplacute, dezvoltarea empatiei;

-  personalitatea – dezvoltarea curiozitatii fata de lume, dezvoltarea unei imagini de sine armonioase; dezvoltarea si cresterea nivelului de incredere in fortele proprii, dezvoltarea independentei, autonomiei și responsabilitatii, dezvoltarea creativitatii si spontaneitatii;

-  sociala si relationala – dezvoltarea abilitatilor de interactiune si a relatiilor, lucrul cu teoria mintii, dezvoltarea atitudinii ludice in joc si relatie;

-  cognitiva – rationalitatea, anticiparea, programarea, abilitatile de scris – citit etc;

-  aptitudini volitive - cresterea capacitatii de a lua decizii, dezvoltarea initiativei, sustinerea  actiunilor.

     Totodata, terapia multilaterala urmareste si evolutia copilului in mediul scolar si dezvoltarea ablitatilor necesare pentru a se integra cat mai armonios in grupul de copii si a raspunde cerintelor si exigentelor scolare.